No products in the cart.

Yoga

Hatha Yoga

‘Saying you’re not flexible enough for yoga is like saying you’re too dirty to take a bath’

Hatha Yoga is een traditionele koninklijke yogavorm. Ha staat voor zon en actie, Tha voor maan en vertragen. Door middel van actie en ontspanning, willen we balans creëren op fysiek, emotioneel en mentaal niveau. In de les zullen de fysieke houdingen (asana’s) in het teken staan van het versterken van de spieren en zullen ook ademhalingsoefeningen (pranayama) en meditatie aan bod komen.

‘Yoga Citta Vrtti Nirodha’, yoga is het kalmeren van de fluctuaties van de gedachten.

Mijn 4-jarige Raja Yoga opleiding heb ik gevolgd bij Samyama in Naarden.

Yin Yoga

‘We don’t use our body to get into a pose, but we use the pose to get into our body’

Bij Yin Yoga gaat het om de spieren zoveel mogelijk te kunnen ontspannen om tot het dieper gelegen bindweefsel te kunnen komen. Bindweefsel verlengt zich langzamer dan spierweefsel en om die reden worden de houdingen langer vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, flexibiliteit en versoepelt de gewrichten. Door Yin Yoga leer je weer ruimte te ervaren in je lichaam en willen we het hoofd, het lichaam en het hart weer met elkaar laten verbinden. Tijdens de lessen gebruik je het lijf niet om in een houding te komen, maar je gebruikt de houding om in je lijf te komen.

Ik ben opgeleid als Yin Yoga Teacher bij de Nieuwe Yogaschool in Amsterdam.

Pregnancy Yoga

‘Pregnancy yoga is not about giving you a blueprint to give birth the ‘yoga way’ it’s about giving you the capacity to trust that your breath and your body will enable you to meet with an open heart whatever birth experiences you encounter.’

Het is niet voor niets dat veel bekende yogini’s zijn gestart met yoga tijdens hun zwangerschap. Een zwangerschap is hét moment van uitstek om met aandacht naar binnen te keren.

Misschien ben je nu extra druk op werk of is het een hele uitdaging om thuis alle ballen in de lucht te houden. Misschien is er onzekerheid, stress of angst, hoe zal de bevalling en de kraamperiode gaan? Bij dit soort gevoelens is het extra belangrijk om tijd te kunnen maken voor jezelf. En dat schiet er vaak bij in, want wij vrouwen kunnen nogal streng voor onszelf zijn. We willen voor iedereen zorgen, maar vergeten daarbij uiteindelijk om voor onszelf te zorgen.

De zwangerschapsyoga is hiervoor de perfecte gelegenheid, een ontspannings- en contactmoment voor jou en je baby. De zwangerschapsyoga versterkt je fysiek, leert je over de veranderingen van je lichaam, helpt je gedachten tot rust te brengen en eventuele angst en stress te verminderen. Ook kan het een mooie voorbereiding zijn op het geboorteproces. Dit wordt bereikt door middel van fysieke oefeningen, ademhalingsoefeningen, meditaties en visualisaties.

De zwangerschapsyogalessen zijn ook privé te boeken. 

Ik heb de Birthlight Yoga Teacher Training for Pregnancy and Birthing Part I & II afgerond.

Private Yoga

‘Yoga is the journey of the self, through the self, to the self’

Soms heb je behoefte aan 1:1 aandacht. Wil je oefeningen die speciaal op jouw lichaam zijn gericht en waar jij op dat moment fysiek en mentaal behoefte aan hebt?                    Of misschien wil je liever je huis niet uit. In dat geval boek je een 1:1 sessie en ontvang je van mij een speciaal voor jou op maat gemaakte yogales. 

Boek jouw les

Boek een 1:1 les of een groepsles die bij jou past in mijn wekelijkse yoga rooster.